Plantion: relatiemagazine

De uitdaging

Plantion, marktplaats voor bloemen en planten in Ede, wilde een relatiemagazine als onderdeel van haar marketing- en communicatiestrategie richting bloemisten en kwekers van bloemen en planten..

De oplossing

Voor de in 2008 opgerichte coöperatie Plantion ontwikkelden we het relatiemagazine Licht op Groen, dat drie keer per jaar verschijnt. Het magazine geeft op een aansprekende manier invulling aan de bedrijfswaarden persoonlijk, snel en betrouwbaar. Interviews met medewerkers, bloemen- en plantenkwekers en bloemisten zorgen voor herkenning, waardering en binding.

Plantion

Ellis van Verseveld, Manager Marketing en Communicatie: “In deze tijd van vluchtige berichten is Licht op Groen een baken van vertrouwen voor onze klanten en een belangrijk instrument om te laten zien dat bloemisten en kwekers door samenwerking en verbinding meer kunnen bereiken.” 

Resultaten
Verbinding

Relatiemagazine Licht op Groen draagt effectief bij aan de samenwerking tussen kwekers en bloemisten met Plantion als bindende factor.

Imago

Licht op Groen ondersteunt op krachtige wijze het imago van Plantion als een marktplaats voor bloemen en planten waar de mens centraal staat.

Kennis

Voor medewerkers en klanten fungeert Licht op Groen ook als vakblad waarin kennis wordt gedeeld op het gebied van digitalisering, marktontwikkelingen en innovaties.

Scroll naar top