FuturumShop: multimediale campagne

De uitdaging

Futurumshop, de grootste e-tailer in Nederland en België op wielergebied, wilde in het voorjaar op een andere manier haar klanten verrassen en verleiden om producten te bestellen.

De oplossing

Contention ontwikkelde voor FuturumShop een multimediale campagne rond de Vlaamse wielerklassiekers. De campagne omvatte een sfeermagazine (print) en daarvan afgeleid drie online specials. De special Vlaanderen verscheen 1 dag na de Ronde van Vlaanderen en toonde onder meer de actuele finishfoto van winnaar Niki Terpstra. Op de zondag van Parijs-Roubaix verscheen de tweede special, getiteld De hel van het Noorden. En weer twee weken later ontvingen de meer dan 100.000 klanten van FuturumShop de laatste online special met tips voor fietsonderhoud. Alles voorzien van mooi beeldmateriaal, filmpjes en animaties.

Futurumshop

Menno Kamp, marketingmanager FuturumShop: “Printmagazines versterken onze autoriteit als e-commerce specialist. Dergelijke magazines zijn een essentieel instrument binnen de marketingmix van offline en online content om onze verkoop te stimuleren.”

Resultaten
Beleving

Klanten van FuturumShop reageerden erg positief op de bijzondere beleving van een sfeervol, gedrukt magazine in combinatie met online specials rondom de Vlaamse voorjaarsklassiekers.

Bereik

Het printmagazine werd naar 60 duizend trouwe klanten gestuurd. Via de online specials bood FuturumShop aan verschillende doelgroepsegmenten op maat gesneden content aan. 

Sales

De ‘click & koop’ mogelijkheden binnen de online specials ondersteunden de sales van FuturumShop in het belangrijke voorjaar.

Scroll naar top